VIKTIG VED REGISTRERING AV SERVICE
- skriv inn telefonnummer eller org.nummer i felt for kundenummer.
HUSK AT KUNDENUMMER ALLTID ER TELEFONUMMER FOR PRIVAT OG ORG.NR FOR BEDRIFT.
Trykk så tab eller enter. Hvis kunde er registrert i systemet kommer all kundeinfo frem.
- hvis kunde ikke er registrert så kan man trykke på knapp Hent 1881 for å frem info fra 1881.
(hvis orgnr for bedrift er fylt inn i kundenummer kan man trykke på Hent Brreg for å hente informasjon fra Brønnøysund registeret)
- fyll inn VareID for å registere varegruppe.
- trykk tab eller enter så kommer i navn på gruppe frem.
- skriv inn IMEI nummer for telefon eller serienummer for iPad
- skriv inn PIN kode
- skriv inn skjermkode
- velg dato og
- klokkeslett for når reparasjon skal være ferdig
- skriv inn utstyr som leveres med
- enkel servicebeskrivelse (utfyllende info skrives inn under fane rapport 14)
- statusbeskrivelse kan skrives inn her
- registrer selger nummer
- skriv evt. inn utfyllende info under fane rapport
- registrer varer som skal benyttes til reparasjon under fane Materiell
Til slutt: trykk på Lagre service. Kunder som ikke finnes i systemet blir da opprettet automatisk
Her er Varegruppene, som brukes til VareID og Varebeskrivelse øverst på Serviceregistrering, :
1 – iPhone
2 – iPad
3 – Reparasjon – Brukes hvis det er annet enn merkene ellers på listen.
6 – Samsung
7 – Sony
8 – Huawei
9 – LG
10 – Nokia/Microsoft
I alle felter kan man trykke på F3 så får man frem søkefunksjon
For bedriftskunder må alle felter fylles ut. Hvis ikke kommer følgende feilmelding
Servicemodul (Kasse -> Servicemodul)
Oversikten over servicer viser alle servicer som er i arbeid, Innlevert, Venter Deler, Videresendt eller Ferdig. Under kriterier menyen til venstre har du mulighet og legge inn verdier og søke etter spesifikke servicer.
F10 Ny: Her lager du ny service
F11 endre: Her redigerer du en eksisterende service
Skriv: Utskrift av en service
Skriv alt: Skriver ut alle service-ene i lista
Utlever: Utleverer og avslutter en service
Slett: Sletter en service
Kriterier
Servicenr: Servicenummeret til servicen
Varekode: Varekode på varen servicen gjelder
Kundenavn: kundenavn så er brukt i servicen
Serienummer: Serienummer på varen servicen gjelder
Status: ved bruk av denne så kan du søke frem servicer etter hva status de står i.
Det er 6 forskjellige status og velge blant (Alle, Innlevert, I arbeid, Venter deler, Videresendt, Ferdig)
Inkluder utleverte services: Ved og velge denne så kommer utleverte servicer med i lista
Nullstill kriterier: fjerner verdiene du legger inn i Kriterier feltene
Vis resultat: Denne knappen oppdaterer lista etter du har gjort noen endringer i søkefeltene
Avdeling: Her velger du hvilken avdeling servicen er tilknytt.
Service
F3 søk: Brukes til og søke i søkefelter.
Lagre: Lagrer servicen, og du vil få opp vindu om og skrive ut, sende på epost eller forhåndsvise service.
SMS: brukes til og sende sms til kunde ang servicen.
Kjøpsbillag: Her legger du inn billag nummeret til salget der varen er solgt.
VareID: Vareid på varen servicen gjelder, (det er mulig og trykke i vareid feltet og deretter trykke F3 på tastaturet eller F3 søk knappen for å søke opp varen).
Serienr: Serienummer på varen
PIN: brukes dersom varen har en pin kode (blir som oftest brukt for mobiltelefoner).
Varebeskrivelse: Navn på varen (kommer opp automatisk om du legger inn en vareid)
Individnr:
Skjermkode: brukes dersom varen har en skjermkode (blir som oftest brukt for mobiltelefoner).
Kjøpsdato: Her kan du legge inn dato da kunden kjøpte varen
Ferdigdato: Her velger du en dato servicen kommer til og bli ferdig til
Kunde
Nr/Navn: Kundens navn
Adresse: Kundens adresse
Postnr: Kundens postnr
Telefon: Kundens telefonnummer
Telefon2: Kundens telefonnummer 2
Kommentar: Kommentar på kunden
Lagre kunde: Lagrer kunden i systemet
Informasjon
Tilbehør: Info felt
Service beskrivelse: Info felt der du kan legge inn info om servicen.
Rapport
Her skriver du inn notater under service prosessen.
Status
Status: Her velger du hva status servicen skal ha
Beskrivelse: Beskrivelse til statusen
Utført av: Ansatt Id legges inn her.
Materiell
Her legger du inn materiell så blir brukt under servicen. Du kan søke de opp ved og trykke i varenavn feltet eller varenummer og trykke F3 eller knappen F3 søk.